Salgsbetingelser
Sikkerhet og tilfredshet er viktig for oss. Derfor ønsker vi å informere våre kunder om deres rettigheter i tilfelle det skulle oppstå en mangel ved varen. Under finner du våre retningslinjer for reklamasjon:
Reklamasjonsrett ved mangel på vare
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Dine rettigheter ved mangel:
- Rett til retting eller omlevering: Du kan velge mellom å få mangelen rettet eller å få en ny vare levert.
- Krav på prisavslag: Du kan kreve prisavslag dersom retting eller omlevering ikke skjer innen rimelig tid.
- Heving av kjøpet: Du kan heve kjøpet hvis mangelen er vesentlig.
- Erstatning: Du kan kreve erstatning for eventuelle tap du har hatt som følge av mangelen.
For å sikre at din reklamasjon blir håndtert effektivt, anbefaler vi at du sender den skriftlig til oss.
Vår mail: kontakt@russering.no
Vi setter pris på at du handler hos oss, og vi er her for å hjelpe deg dersom du skulle oppleve problemer med varen din.